Eğitim Kurumları ve Anne Baba Okulu
Çocuklarımız zamanla büyümekte ve her
geçen gün yeni şeyler öğrenmektedir. Günümüzde eğitimin genel olarak okullarda
çocuklara verilen bilgiler olmadığı ve eğitimin tüm yaşamı kapsadığı genel bir
kural olarak kabul edilmiştir. Yani diğer bir ifade ile eğitim anne karnında
başlayıp mezara kadar uzanan bir süreç olarak kabul edilmektedir. Bu süreçte en
önemli kısım eğitim kurumlarıyla beraber aileler yani anne babalar olmaktadır.
Çocukları incelediğimizde anne karnında
başlayan ve 20’li yaşlara kadar sürekli artarak devam eden bir eğitim
sürecinden bahsedebiliriz. Burada iyi bir aile ortamında yetişen çocukların
daha başarılı olduğunu artık herkes biliyor. Peki, aile ortamını daha iyi hale
getirmek ve eğitim başarısını tüm öğrencileri dâhil ederek geliştirmek için
neler yapabiliriz?
Burada eğitim kurumları, sivil toplum
kurumları ve yerel yönetimlerin olayları seyretmek ve akışı içinde izlemek
yerine sürece müdahil olarak düzenleyeceği birçok etkinlikten bahsedebiliriz.
Üzülerek belirtmeliyim ki yapılan etkinliklerde görünüyor ki, sorun oluşturduğu
düşünülen veya gözlenen çocuklara yönelik tutum ve davranışlar
geliştirilmektedir. Bu tutum ve davranışlar durumu istenilenin aksine daha da
büyütmektedir. Yani üretilen çözümlerin pek çoğu bataklık bir bölgede
yaşarken rahatsızlık duyduğunuz sivrisineklere karşı bir mücadele gibi
olmaktadır. Burada kesin çözüm sivrisineklerle uğraşmak yerine bataklığı
kurutmak olmalıdır. Bataklık kuruduğunda sivrisineklerde ortadan kaybolacaktır.
Eğitim dünyası içinde aile kurumunu
düzenler ve yatırımı buraya yaparsak çocuklarımızdaki pek çok olumsuz özelliğin
kendinden ortadan kaybolduğunu göreceğizdir. Eğitim kurumları gerek kendi
başarıları gerekse toplumsal başarılar için ailelere yönelik aktivitelerini
artırmalı ve yapabilirlerse bu çalışmalarda uzmanlardan profesyonel olarak
yardım almalıdırlar.
Bu yardımın eğitim kurumları için
yararlarına bakacak olursak reklam kampanyaları, veliler ile olan ilişkilerin
geliştirilmesi, öğrenci başarılarında ölçülebilir artış, kurum imajında pozitif
etki gibi maddeler sayılabilir. Öğrenci-öğretmen, öğrenci-öğrenci,
öğretmen-veli, yönetim-öğretmen, yönetim-veli ve yönetim öğrenci
ilişkilerindeki pozitif gelişmeler eğitime daha uygun bir kurum yapısı
sağlayacaktır.
Bu eğitim süreçleri sonucunda
çalışanları, öğrencileri ve velileri ile bir bütün haline gelecek kurumlarda
başarıda önlenemez bir son olacaktır. Ayrıca öğretmen ve velilerden
oluşturulacak bir grup ile bu çalışmalar kopyalanarak uzun süreli
kullanılabilir hale getirilebilecektir. Yani sürekliliği ve devamlılığı olan
bir süreç oluşturulabilir. Bu süreç sonucunda kuruma olan bağlılık ve aidiyet
artacağı için kurumun gelişim ve devamlılığı da garanti altına alınmış
olacaktır.
Bu tür maddeler öğrenci, öğretmen ve
velilerin gözünden de bakılarak dile getirilebilir. Hepsinde de değişmeyecek en
büyük madde eğitim ana gündemi olan başarı ve iyi yetiştirilmiş bireyler
olacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder